Бъдещето на пазара на обувки според МICAM

Лилия Или_Ева 19 May 2024

Пазарът на обувки след Covid19 е различен. По време на световното изложение MICAM през пролетта Маргьорит Льо Ролан - индустриален мениджър за облекло и обувки в платформата Euromonitor -доставчик на глобална бизнес информация, пазарни анализи и потребителски прозрения разказа за водещи тенденции в бизнес стратегиите, потребителските нагласи и продажбите на дребно в модната индустрия.

Увеличената инфлация след Covid прави купувачите по-взискателни и по-внимателни към разходите си. Те се стремят не толкова към евтини продукти, колкото към най-доброто, което могат да си позволят. Готови са да платят малко повече за по-голяма стойност за по-комфортни и издържливи обувки с привлекателен дизайн. Това е от полза на производителите на висококачествени продукти, в същото време ги подтиква да създават добавена стойност към продуктите, да се постараят да вдъхновяват емоционална връзка на купувачите със стоките и да са ангажирани с бъдещето на планетата.

За да превърнат пазаруването в изживяване марките за обувки и търговците на дребно използват нови технологии – изкуствен интелект, виртуална реалност и разширена реалност.

Електронната търговия се увеличи по време на пандемията, докато в магазините имаше затруднения. Някои от днешните потребители купуват онлайн и го правят заради цената и за по-голям избор. Вече има и приложения като myfashion GPT, които дават полезни предложения за желаещите да пазаруват.

Все още има купувачи, които предпочитат да пазаруват само в магазина, а има и такива, които избират онлайн и след това купуват в магазина. 

Някои марки предлагат ремонтни услуги, като DSW: програма за ремонт на обувки. За да я използват, клиентите сканират QR код в близкия магазин, резервират ремонтна услуга по телефона, оставят обувките си за ремонт в магазина и могат да ги вземат пак оттам, когато са готови.
Потребителите стават все по-съзнателни и осъзнати и искат марки, които да подкрепят техните политически и социални ценности. Mercedes Benz Group например стартира инициатива за рециклиране в сътрудничество със Soex, немски специалист по рециклиране на текстил, която ще „спасява“ от унищожаване около 25 000 чифта обувки всяка година. Успешна стратегия, смятайки, че 46 процента от глобалните респонденти на Euromonitor смятат рециклирането за основен приоритет.

Според Маргьорит Льо Ролан в бъдеще ще е необходимо все повече и повече взаимодействие между онлайн и офлайн световете, ще бъде необходима инвестиция в нови дигитални инструменти за подобряване на пазаруването (включително след продажбата). Освен това ще има нужда да се съсредоточим върху ремонтирането, върху даването на нов живот на облеклата и аксесоарите, като по този начин се избегне пагубното за всички особено за планетата необмислено свръхпроизводство.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР