Мина Ал Шейхли и нейните съвети как да стартирате собствен бранд

Люба Вангелова 04 March 2023

Снимка: @minaalsheikhly, @byminaalsheikhly

Екзотичната чувствена красота на арабските жени е легендарна, а основният принос в специалното им излъчване се пада на очите. Може би интересът на останалия свят към тайната на тази красота е в основата на успеха на козметиката, създадена от арабски инфлуенсъри – от Ливан, Ирак, Обединените арабски емирства, или такива като Худа Катан например, американката с иракски корени.

Подобна е историята на инфлуенсърката и предприемач в бюти индустрията Мина Ал Шейхли – 30-годишна иракчанка, която живее и развива бизнеса си в Обединените арабски емирства. Кариерата ѝ стартира с телевизионното шоу Iraq Beit Beauty в иракската телевизия MBC, което пък е причината да натрупа солидна фен база от 3,6 милиона последователи в Инстаграм профила си. През 2021 г. логично идва лансирането на собствената ѝ бюти марка.

Определяна като мегаинфлуенсър на Близкия изток, Мина участва в много държавни обучителни програми на ОАЕ, подпомагащи стартирането на собствен бизнес, води лекции по дигитален маркетинг, като във всичките си интервюта споделя, че най-важното е човек да запази истинското си лице. Семейството ѝ бяга от Ирак след началото на военния конфликт със САЩ през 2003 г., когато Мина е на 11. Фактът, че се е наложило да започнат живота си отначало далеч от дома, по думите ѝ „направило сърцето ѝ 10 пъти по-голямо“.

„Аз съм привърженик на зрителния контакт и вярвам, че хората могат да общуват чрез очите във всички ситуации от живота, независимо дали говорят на един и същ език. Ние изразяваме себе си до голяма степен чрез очите“, казва Ал Шейхли. Търсейки точната спирала, която да съхрани естествената красота на очите ѝ, но едновременно с това да ги превърне в акцент в лицето, Мина взима решението да я създаде. Така се ражда линията спирали за мигли с нейното име Mascara By Mina Al Sheikhly.



Бизнес с красота за очите

Марката ѝ стартира през 2021 година с лансирането на две формули за спирала за мигли. Към настоящия момент формулите са четири (Elevated, Tailored, Curved и Layered) и осигуряват най-необходимото за поддържането на отлична визия на миглите. Естественият ефект на Elevated и драматичният на Tailored могат да се носят отделно или да се комбинират чрез напластяване за допълнително въздействие: „Леки са, но могат да изглеждат като изкуствени мигли“. Различават се по специфичните четки, които са съобразени с формата на очите и видовете мигли. Продуктите се произвеждат в Италия, но се продават предимно на пазарите в Ирак, ОАЕ, Саудитска Арабия и, разбира се, на водещия пазар САЩ.

За Мина най-важната и ценна мотивация е постоянната обратна връзка от клиентите (от Рияд до Ню Йорк). Според нея част от успеха на марката ѝ се дължи на факта, че дава възможност на жените да покажат истинското си лице или да бъдат такива, каквито са в мечтите си – безгрижни, постоянно в движение, блестящи.

Успехът на марката се случва в средата на ковид кризата, засегнала целия свят. Това се оказва обаче и положително за лансирането на спиралите за мигли, защото маските са задължителни, а единственото на показ в лицето са очите.

Мистериозен личен живот

Може би тежките моменти, през които е преминала Мина Ал Шейхли, са причината да държи в сянка личния си живот. Информация за сватбата ѝ например изтича от компанията за булчински рокли EsposaCouture, която създава нейната. В Инстаграм профила на самата Мина почти няма снимки със съпруга ѝ, дори на видеото от годежа им не показва лицето му. За сметка на това можем да видим кадри със сестрите ѝ и с родителите ѝ, което издава, че е силно привързана към семейството. Противопоставя се на филтрите и подобренията в социалните мрежи и без скрупули показва истинското си лице и слабите си страни.

Пет бизнес съвета към предприемачите за развиване на собствен бранд в бюти индустрията, споделени от Мина Ал Шейхли:

Не се захващайте сами „Дори ако това е приятел, който ви помага на непълно работно време, или е само един колега, енергията, излъчвана от всички, впрегнали усилия, е магическа и води до невероятни резултати. Силата на един екип, колкото и малък да е, прави чудеса за всеки бизнес.“

Бъдете отворени за обратна връзка „Всякакъв вид обратна връзка е добре дошла и трябва да бъде изслушана, осмислена, взета под внимание. Няма лоша обратна връзка.“

Качеството преди количеството – винаги „Ако искате да създадете продукт, уверете се, че е добър и дори ако производството му е малко по-скъпо, по-добре е да работите в по-малки количества и да имате чудесен продукт, отколкото компрометиран такъв.“

Управлението на времето е от решаващо значение „Използвайте времето си разумно – трябва да умеете да приоритизирате, а понякога и да правите компромиси.“

Не се задоволявайте с краткосрочни печалби „Винаги се стремете към подобряване, разширяване на линията ви, бъдете по-добри, мислете по-мащабно. Продължавайте да творите. Най-важното е да не забавяте темпото, след като достигнете до първите си големи печалби.“

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР