Венета Димитрова: Ние вярваме в красотата на възможностите

„70% от нашите учени са жени, дарили сме над 1 милиард долара глобално в подкрепа на жените. И това е само началото“, казва Венета Димитрова от Avon

eva.bg 12 October 2021

Венета Димитрова

Снимка: личен архив

Тази година Avon отбелязва 135 години от създаването си, какво се случи през тези години, как се промени компанията и индустрията?

Тази година празнуваме една забележителна годишнина, която ме изпълва с вълнение и гордост. В далечната 1886 година нашият основател Дейвид Макконъл предоставя на жените възможност за финансова независимост във времена, когато жените дори нямат правото да гласуват. Днес ние се гордеем с 5 милиона Представители по света, над 1000 патента, над 300 отличия в последните три години, всяка секунда се продават по 7 аромата – повече от всеки друг бранд! 70% от нашите учени са жени, дарили сме над 1 милиард долара глобално в подкрепа на жените. Това е само началото и вярвам, че има още много, което да постигнем в бъдеще!

Как се промени компанията през последните няколко години? Пандемията и „новото нормално“ повлияха ли на бизнеса ви и отвориха ли нови възможности за бранша?

Мисля, че във всяко предизвикателство се крие възможност и ние доказахме, че сме адаптивни и успешно преминахме през това изпитание. Пандемията определено даде силен тласък на дигитализацията и преминаването към онлайн продажби, затова целта ни беше да предложим на Представителите и клиенти безопасни начини за пазаруване онлайн. Един от тях е нашето приложение Avon On, върху което сме силно съсредоточени в момента. С Avon On Представителите имат възможност да се възползват от различни услуги и буквално с 2 клика да си изпратят поръчката, да споделят интерактивната брошурата и да пазаруват директно от нейните страници от своя телефон. Смело можем да заявим, че имаме 100% онлайн преживяване за нашите представители, както и предлагаме възможности за 100% онлайн бизнес.

Знаем, че през годините сте подкрепяли много социални инициативи, както на глобално ниво, така и в България. Какво успяхте да промените и как вдъхновявате жените?

Вече 135 години подкрепяме жените да бъдат финансово независими, успели, да имат достъп до иновативни висококачествени продукти на достъпни цени. Помагаме им да преодолеят бариерите, които спъват тяхното развитие и сме силно ангажирани с 2 проблема, които застрашат здравето и сигурността им – рака на гърдата и насилието над жени. До момента глобално сме дарили над 1,1 млрд долара, като тази година ще дарим още 1,35 млн долара. В България също сме съпричастни с каузите и благодарение на нашите Представители, клиенти и служители сме дарили над 1,5 млн лева срещу рака на гърдата, както и сме подкрепили различни кризисни центрове и информационни кампании срещу насилието над жени. За 4-та поредна година организираме Национален розов ден на 08.10. Каним ви да се облечете в розово и да споделите снимка с #avonpinkday – да оцветим социалните мрежи в розово в знак на подкрепа към жените, които се борят с болестта.

С всички тези активности целим да променим живота на жените към по-добро, защото вярваме, че по-добър свят за жените е по-добър свят за всички.

С какво AVON се различава като бранд от своите конкуренти? Защо жените ви предпочитат и ви се доверяват вече повече от един век?

Ние вярваме в красотата на възможностите, като даваме на милиони хора по целия свят възможност да се развиват и учат, помагаме им да изградят независимост при свои собствени правила. Красотата преобразява животи и ние използваме силата на красотата да променяме живота на жените към по-добро. Ние разбираме жените и се вслушваме в техните нужди. Нашата компания е отворена за всеки, независимо от цвят на кожата, етнос, религия, сексуална ориентация. Ние сме приобщаващи и вярваме, че красотата трябва да е достъпна за всички. Нещо повече, ние сме общност и се подкрепяме. Стремим се постоянно да се развиваме и да осигуряваме най-доброто персонализирано преживяване за нашите Представители.

Да поговорим за продуктите – какво се промени в начина, по който създавате вашите продуктови линии в последните години?

За нас е много важно да намалим отпечатъка си върху околната среда. През 2020 успяхме да намалим с 53% въглеродните емисии спрямо 2005. А целта ни през 2030 е да постигнем нула % въглеродни емисии и да продължим да ползваме възобновяеми източници, където това е възможно. Стремим се към по-ниско потребление на вода в нашите операции, работим в посока намаляване на отпадъците, все повече разчитаме на рециклирани и рециклируеми материали. Що се отнася до продуктовата формула, насочили сме се към по-натурални съставки и биоразградими формули. Нашите брошури се принтират на хартия от устойчиви източници. Хуманно отношение към животните е фундаментален принцип във философията ни за безопасност на продуктите. Не тестваме продукти или съставки върху животни никъде по света и вече над 30 години активно се борим за разработване на методи, изключващи тестването върху животни.

Какво ново предстои да се лансира и кой е вашият любим продукт?

Новият ANEW Power Serum серум е революционна грижа за кожата с Протинол, патентована съставка, която възстановява колагена и изпълва кожата с живот. Мисля, че всеки може лично да се убеди. Адвент календарите са нещо тренди, с което ще очароваме хората, чудесен коледен подарък в ефектна опаковка. Като компанията продаваща най-много аромати в света не можем да не зарадваме почитателите си с новия Far Away Beyond - едно ориенталско съкровище с нотки на круша, жасмин, ванилия от Мадагаскар. Мистериозен, уникален, най-концентрираният на ароматни масла и дълготраен от всички наши аромати.

Колкото до моите най-любими продукти, определено това е серия Anew и напоследък започвам да се влюбвам в новото ни попълнение Power Serum, защото усещането след употребата му е истинско обновяване, подмладяване и мекота. Кара ме да се чувствам красива. Никога не се разделям и с Matte Legendвинаги имам поне 2 цвята в чантата за различни поводи и настроения.

Какво е бъдещето пред AVON? Какви ще са фокусите за компанията в следващите години?

Ще продължим нашето дигитално пътешествие – целта ни е да предложим на Представителите най-добрите дигитални инструменти. Ще продължим да създаваме възможности, които са приобщаващи и отворени за всички. Ще продължим да заставаме зад жените и техните каузи, ще продължим да правим добро чрез нашите продукти, Представители и благотворителна дейност. Имаме смели мечти и амбиции за бъдещето и вярвам, че заедно може да ги постигнем, защото ние сме 135 години млади.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР