Ало, ало... Телемор
Току-що ги преброих - получила съм 48 смса от Теленор в периода от 16 юли до 20 ноември, когато разбрах, че за всеки от тях съм плащала по 2.50 лв. Без да знам и без да съм го пожелала. Гласят например: "GameSpace: започва новият ти седмичен абонамент за GameSpace.bg. Отново участваш в раздаването на 2000 лв. ваучери. Играй и избери сам подаръка си от GameSpace! За отказ стоп на 8884 (0.00 лв). Инфо: http://gamespace.bg" или ми предлагат да участвам в смс игра - БЕСЕНИЦА.
Ноември беше месецът, в който ми изтичаше договорът. С наближаването на крайния срок сметката ми започна да расте. Когато питах на какво се дължи, ми отговаряха, че е заради услуги с добавена стойност. Какви са те, стана ясно, когато отидох да преподписвам. За последния месец бях получила седем от тези платени есемеси. Освен това абонаментът ми се оказа на двойна цена, защото още когато съм подписвала договорът ми били направили намаление наполовина. Три месеца преди изтичането му започнаха да ми звънят от колцентър с предложение за договор на по-висока цена. Провеждах търпеливо разговор на няколко пъти, обяснявах какви условия точно са ми необходими по отношение на разговорите, интернет услугата, есемесите. Сътрудниците на телефонната компания обещаваха да проверят и да ми се обадят с предложение, което да удовлетворява исканията ми. И никой не го направи. И когато преподписах договор и за момента сметката ми се е нормализирала, започнаха да растат сметките на баща ми, чийто договор започна да изтича. Плати много висока цена за роуминг, защото ми беше звънял, докато съм във Франция, от неговия български номер на моя български номер.
Не съм от хората, които вдигат скандали. Не изпитвам удоволствие да държа висок тон и да демонстрирам богатство на речника си в долния регистър. А държанието на много продавачи в магазините на мобилния оператор е доста нахално. Вече предпочитам да плащам онлайн. Спестява ми времето и за ходене, и за преразглеждане всеки път на начина, по който ползвам абонаментния си план в продължение поне на половин час, за да ми предложат нещо "много подходящо" за мен.
Що за услуга е това? Как е възможно човек да плаща за есемеси, които получава? Да приемем, че активна работна възраст ще си го позволи. Но ако се случва на възрастни хора или на пенсионери, кой може да ги защити от тази злоупотреба?
Какво означава в крайна сметка безплатен роуминг, след като български номер звъни на български номер и 4-5 разговора под минута се таксуват сериозно?
Как е възможно да проследяваме реалната цена на мобилната услуга, която получаваме? Списъкът с разговори, които е провел в минал месец, човек може да получи срещу 7.50 лв. Но той е недоказуем и непроверим. Да не говорим, че тези 7.50 лв. се добавят към сметката плюс ДДС-то, което добавят към нея.
Какъв е смисълът на обажданията от колцентровете, освен служителите им да получават пари при сключена сделка?
Не е ли редно да има преференциални цени за пенсионери и инвалиди?
И кога ще има реална конкурентна среда между мобилните оператори, която да създава възможностите за качествена, учтива, удовлетворяваща нуждите на клиента услуга?
Хубаво е да четети какво подписвате, да имате елементарна интернет култура и преди да щракате по съмнителни линкове, да четете какво пише... потърсете гредата в своето око преди да търсите трънчето в чуждото... да плюеш и обвиняваш е лесно, да признаеш собственото си невежество трудно...
някой хора пишат без да четат какво са написали "започва новият ти седмичен абонамент " очевидно е платила не за входящия СМС, а абонамета за въпросните игрички. С СМС-а са я информирали както е редно! Друг е въпроса, че за тези игри може да се абонираш както си браузваш в интернет без изобщо да разбереш....
Явно не сте попадали в подобни клопки. Абонамент за игри нямаш, просто ти изпращат СМС, с който те предупреждават, че ще те абонират. Ако не искаш се отписваш със скъп СМС, в който казваш, че не искаш. Ако не се отпишеш, си абониран насила... Това е.