"модната фабрика" милано

отново произвежда новини

Милена Попова 14 April 2005

донатела версаче се върна сред големите
кралска колекция на кавали
в гучи липсва том форд

В отсъствието на големи звезди, които да седят на първия ред на дефилетата в ореол от светкавици, премина седмицата на модата в Милано. Мадона, която стана рекламно лице на Версаче, обяви, че е болна, затова пък на ревюто на марката беше Лиз Хърли. Виктория Бекъм, редовна посетителка на ревютата на Долче и Габана, беше при новородения си трети син. В отсъствието на големи знаменитости, самите дизайнери станаха звезди на своите ревюта. Още повече, че аташираните журналисти се занимаваха достатъчно с техния личен живот - с "развода" на Долче и Габана, с приключилото лечение на зависимостта от наркотици на Донатела Версаче, както и дали Армани си е правил пластична операция.

Но дори и в любимата на пластичните хирурзи възраст, големите италиански дизайнери показаха отново на света, че са номер едно в модата. Седмицата ще се запомни с една брилянтна колекция на Донатела Версаче, която след лечението прави опит да изправи модната къща на крака и да се върне сред топ дизайнерите на нашето време. Седмицата на модата беше белязана от различни други събития, за съжаление - и от смъртта на един от най големите фотографи на нашето време - Ричард Аведън.

Александра Факинети, главната дизайнерка на "Гучи", обра всички негативи от отсъствието на гениалния Том Форд. Руските манекенки отбелязаха незапомнен успех. Впрочем руските журналисти, заедно с американските, бяха най-многобройните на ревютата, за разлика от предишните години, когато бяха японците. По кралски пищна и красива колекция показа Роберто Кавали, чието ревю се пукаше по шевовете от зрители. На противоположния полюс Прада, една от най-богатите жени в света, отново заложи на рафинирания минимализъм и изтънчения силует. Фере показа, че е ненадминат в архитектониката на дрехата и използва чисто мъжки ризи под романтични жакети, Лагерфелд обу моделите си в два различни ботуша - единият с бродирани цветя, другият - от черен сатен. Модна къща Айсберг впечатли всички с рокли за "червената пътека". Макс Мара за пръв път не показа палта в цвят камел - запазената й марка, а сметаново-бели кашмирени палта и панталони. Почти всички модни къщи заложиха на ретрошика, някои - на холивудския блясък и на стила на звездите от нямото кино, други на 50-те и 60-те години. Палтата или яките от астраган се завръщат, роклите са с висока талия, а също и плисираните поли, шапките имат ретро дизайн, ботушите са с дебел ток. Чантите стават все по бъбриви и натоварени с елементи. Фино обработената кожа, особено от питон, беше царицата на дефилетата, в невероятен микс с най-различни тъкани - кадифе, шифон, туид, филц, дантела. 5000 журналисти от цял свят следяха дефилетата. Какво видя ЕВА?

Армани

Облечена в дрехи на Емпорио Армани, жената прилича на възкръснала звезда от ерата на нямото кино. Плъзгащи се по тялото рокли с много висока или ниска талия, ултракъси поли с волани, любимите на дизайнера шорти, наречени бомбър, под ретро жакети, мъжки панталони с женствени сака, брошки и цветя от велур, балетни пантофки или сандали на космически висок ток. Моделите носеха тюрбани в стил Нефертити. В колекцията "Джорджо Армани" мантрата беше "Elle a du charm" - парижки шик, леко клиширан, разчупен от поп аксесоари - чанти с котешки очи, щампи от картини на Рене Магрит върху блузи. Публиката избухна в ръкопляскания, когато на сцената излязоха модели, облечени във вечерните му рокли - съвършени като линия, въплъщение на безкомпромисния лукс и показната елегантност с марка Армани.

Джанфранко Фере

Ултратесни костюми от фино райе с блузи с жаба или светлосини мъжки ризи с мъжко закопчани ръкави под тесни жакети, поли над глезена със силни набори или прави поли под коляното с тесен волан. Панталоните са прави, много широки, или като за езда. За първи път дизайнерът, който винаги залага на конструкцията и качеството на плата и никога на натрапчивите детайли, използва водопади от блестящи кристали и камъни за дрехите си, брокат, ламе, показа по ориенталски пищни модели. Странно и завладяващо е съчетанието между рокли, които са скроени сякаш по законите на оригами - японското изкуство да правиш сложни геометрични фигури от хартия, и от друга страна - декорация в стила на пищните кралски дворове. Ботушите на Фере бяха един от хитовете на дефилетата - силно набръчкани с огромна платформа, извита навътре - в тон с "кралската" стилистика. Другата новина на Фере са бюстиетата от кожени колани, както и огромните колани на кръста от отделни кожени ленти с прикрепена чантичка.

Версаче
Секси и елегантни, без характерната агресивност и арогантност, бяха дрехите от тази прекрасна колекция. Семпли, но перфектни кройки. Рокли с тесни ръкави и големи деколтета на гърба, тип гръцка туника, от шифон, с бродерии и кристали, използвани пестеливо, или с дълбоки цепки - шик и блясък от ерата на Джани, без капка вулгарност. Цветовете: сметана, мента, електриково, фуксия, черно. Елегантните тесни панталони са със сложни кройки, палтата са с пристегната талия и по-голяма яка, много от тях от астраган - както при Армани. Жакети от питон - както при Долче и Габана.

Гучи
Тъмносини палта с наполеонови яки, блузи от тафта с буфан ръкав, черни бродерии върху черни платове, тесни панталони цигара, блузи в стил Мария Антоанета, яки- шалове с дълбоки деколтета под тях, тесни поли над коляното. Рафинираният сексапил на Том Форд е отстъпил място на викторианска романтичност, която критиците анализираха неодобрително. "Аз търсех нещо интимно и поетично в дрехите", обяснява колекцията си Александра Факинети. Явно е, че модната къща се държи така, сякаш нищо не се е случило. И залага на магията на името, което още привлича в черния театър, създаден от Том Форд, облечена изцяло в черно публика.

Роберто Кавали
Наистина кралска колекция, разиграна сред декори в стил ампир! Рокли, изтъкани изцяло от златни нишки или натежали от блестящи камъни и кристали, с царствени шлейфове и кожени наметки. Животинските шарки, с които се изразяваше дизайнерът в последните години и които цял свят копира, са забравени. Дрехите са монохромни, затова пък всички цветове са позволени: нежнорозовите рокли са с нежнорозови наметки от лисица, турскосините пищни рокли от сатен с водопади от блестящи елементи са съчетани с тъмнозелени велурени ботуши, палтата от агнешка кожа тежат от релефни апликации, бродерии и блестящи елементи. Дизайнерът, който е обичан от всички жени, може би защото и той обича жените, показа и перфектни черни костюми тип смокинг, и накрая прие овациите заедно с жена си Ева.

Прада
Ако Кавали залага на ренесансова пищност, Миуча Прада е на другата барикада. Нейните дрехи идеално се вписват в една сурова градска среда. Колекцията й за зима 2006 е в сиво, черно и тъмнокафяво, с максимално чист силует и ефекти на "недовършеност". Роклите и саката са с висока талия, полите около коляното, палтата са с декорации, изплетени на една кука в същия цвят - отпред или на джобовете. Дългите й кашмирени пуловери са прибрани с тънко коланче. По-палава е младежката й колекция - Миу Миу. Палтата са с висока талия и набори, костюмите - с блестящи апликации. Както Гучи, и името на Прада звучи като мантра, която хипнотизира. Затова в годините на бохемски шик в модата мултимилионерката може да си позволи да показва минималистични сиви палта от вълна под коляното. Но забележете - с чанти Прада, които компенсират строгостта на дрехите с показен лукс и разточителност.

Долче и Габана
С линията си D&G за зима 2006 двамата дизайнери определено изненадаха публиката, представяйки дрехи в стила на 70-те години, отказвайки се от печелившия си секси, агресивен и нахакан стил. Тесни позлатени джинси под пелерини с пурпурна подплата, поли около коляното, милитъри палта, къси якета, съчетани с огромни каскети, малки черни рокли "в канона". В другата им линия пък бяха изключение дрехите, които не включваха кожа от питон. Шоуто на линията Долче и Габана започна с Наоми Кембъл в корсет от питон с гривни до лактите. Вдъхновена от духа на Африка, колекцията включваше още пера, огромни африкански бижута, поли от пера, гривни от питон, миниатюрни чантички на колан (от питон!). Хитовият модел обаче беше блестяща рокля от питон с деколте под... пъпа, което беше разделено от цепката на полата с огромно блестящо червено сърце.Сексапилните дрехи разкриваха щедро бельото на Долче и Габана, което впрочем е сред най-продаваните в света.

Макс Мара и Спортмакс
Модната къща не е привърженик на жизнерадостния кич. Дизайнерите на марката упорито продължават да се придържат към стила, разбиран като минимализъм, великолепно качество на материите и изработката и скрития в тях лукс. Практична и елегантна мода, прелъстителна, без да е сладникава. Спортмакс показа великолепни романтични блузи от шифон и органза под къси сака и елечета, тесни жокейски панталони, поли-лале, дълги блезйъри. Златото присъстваше като акцент в дрехите и аксесоарите - якета и поли от ламе или златни колани. Макс Мара - разкошни бели палта от кашмир, както вече беше споменато, класически костюми с тесни панталони. Колекцията беше в традициите на добрия вкус и перфекционизма на модната къща.

Полини
Консервативна в добрия смисъл на думата, тази модна къща направи смела заявка, поканвайки световно известния дизайнер от турски произход Рифат Озбек да направи колекцията им за зима 2006. В резултат се е получила атрактивна, ексцентрична и весела еклектична колекция, увенчана с шапките на дизайнер № 1 в света в тази дисциплина - Филип Трейси. Силуетите са от ерата на джаза, материите са в невероятен микс, екзотични щампи провокират умерения вкус. Озбек е придал на кожените якета - специалитета на Полини - леко декадентски стил, а на колекцията като цяло - свеж бунтарски дух.

Москино

Модната къща показа една суперженствена, с оригинални решения и красиви детайли колекция. Тя е доста различна от колекцията за тази зима, защото е монохромна като цветове, главно в гамата на черното, кафявото, тъмнолилавото. Полите са от кожа около коляното и следват тялото. Роклите са прелъстителни и загадъчни. Костюмите са в ретростилистика - със скъсен ръкав и тесни рамене, а специалитетът на колекцията бяха рокли-сукмани, под които се слага блуза от същия цвят. Обувките са с дебел ток и заоблен връх. В дрехи на Москино жената ще изглежда загадъчна и изтънчена.

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР