Схема на привличане

По американски

10 May 2014

Перфектният синтез на най-добрите модни попадения от края на 70-те, олицетворяващи демоничния блян за власт и хедонистичен начин на живот, донесе на филма „Американска схема“ номинация „Оскар“ за най-добри костюми и респекта на дизайнерите, демонстриран на подиума.

 

Истински визуален спектакъл от пухкави кожи, блестящ сатен, пайети и секси деколтета ни поднесе дизайнерът на костюми Майкъл Уилкинсон и призна, че ключовите вдъхновения за работата му са почерпени от образите на модни икони от 70-те като Джери Хол, Фей Дънуей и Бианка Джагър (за героинята на Ейми Адамс), Хю Хефнер и Серж Генсбур (за образа на Крисчън Бейл), от фотографиите на Хелмут Нютон за Vogue, „зайчетата“ на Playboy и емблематични за епохата дизайнери като Halston, Gucci, Diane Von Furstenberg, Christian Dior и Ossie Clark. Подборът им не е случаен: „Искахме актьорите да използват костюмите като част от играта си - коментира Уилкинсон. - Самите им герои се обличат като образа, който желаят да бъдат. Така героите играят други герои.“ И още: „Изборът, който хората правят, когато се обличат и посланията, които съзнателно или несъзнателно изпращат към света с дрехите си, са нещата, за които основно мислехме, създавайки гардероба на „Американска схема“. Очарован съм от страстта, с която някои хора умеят да се презентират.“

 

Е, страст несъмнено има. В семплите на вид силуети и топлата еднотонна гама, обгръщаща Ейми Адамс и Дженифър Лоурънс, почти хищната жажда за живот изпъква чрез ярки детайли като дълбоки V-деколтета, тесни поли-молив, луксозния блясък на кожените наметки и тежките златни бижута, покриващи китките им. Вдъхновяващо пътуване към 70-те, което отбелязваме не само в дизайнерските колекции за пролет-лято 2014, но и в продължението им за следващия студен сезон.

ТВОЯТ КОМЕНТАР