игра на бутилка

Ако не сте го направили през лятото, сега му е времето. Богатата ароматна „реколта" предразполага към подобни занимания.

Свобoда Сидерова 15 April 2009

Навремето, след като изпиеше бутилка коняк, бандата сядаше на земята и завърташе шишето. Двете му страни сочеха щастливците, които се целуваха. Асоциация с позабравеното развлечение предизвикват 4-те аромата Notre Flore („Нашата флора") на L'Occitanе. Флаконът-компас ще ви ориентира в коя географска точка ще срещнете избраника на сърцето си. Iris е още едно доказателство, че „носовете" са като обсебени от цветето-фетиш, което на езика на парфюмерията се асоциира с мечтателност. Зеленият цветен аромат с етерично масло от ирис от Тоскана, грабва още с нотки на розов пипер и виолетки. Есенцията от нероли в комбинация с личи и слива в Neroli е чувствен намек за вълнуващо приключение в Тунис. Следата по кожата от «ангелска вода» от дива мирта, която остава след себе си Myrte , може да идва единствено от Корсика, където любовта дебне зад всеки ъгъл. Непокорния като морски бриз аромат допълват още нотки на мандарина и боровинка. Макар и обикновени на пръв поглед, нотките на грейпфрут и тютюн, подклаждани с масло от кедър в мъжкия Cedre , тлеят със скрита страст, напомняйки за Мароко.

И без да привличат за рекламно лице Кийра Найтли, от Chanel могат да са сигурни, че Coco Mademoiselle вече във вариант парфюм за чанта и компактен парфюм ще са must have. Едва ли има такова струпване на феромони в един флакон, а и дизайнът си го бива - перлена, емайлирана опаковка. Отново ирис плюс жасмин и майска роза, които ви отнасят в бездна от чувства. Заявката на Coco Mademoiselle за вечен парфюм наред с Chanel № 5 е напълно възможна. В рекламата голата Кийра Найтли притиска бомбе към гърдите. Mай на Chanel харесват момичета-с-гердани-и-шапки. „Скандална" е и рекламата на Covet на SJ Parker. В тоалет на Christian Lacroix актрисата разбива с крак витрината на магазина. Точно да грабне заветния парфюм и полицията я спипва. Ако предишният й аромат Lovely е олицетворение на целомъдрието, то Covet - горещ и импулсивен, илюстрира разкрепостената й същност. Противоречивата комбинация от листа на мушкато, лавандула, магнолия, орлови нокти и шоколад размива границата между невинния копнеж и обсебващото желание. Същата прелест като високите токчета, диамантите и десерта. Доказва го и флаконът-бижу в стил «открадни-дори-и-да-те-хванат».

Мусинада. Така наричат от Guerlain вълшебния момент, когато душата ви се слива с тази на любимия. Можете да го почувствате с L'Instant Magic. За разлика от оригинала, който ще запомним с Герлинада (фирмена ароматна комбинация), Мусинада освен на бергамот и роза, разчита още на бял мускус и дървесни нотки (кедър, сантал и бадем). Секси метаморфозата ви обгръща в пашкул от женственост. Кой би могъл да забрави мига, «запечатан» от L'Instant Magic? Полунощ. Време, когато всички мечти се сбъдват. Midnight Poison е 5 поред попълнение в „отровната" колекция на Dior. Оркестърът свири туш. На сцената излизат пачули и цитруси. Малка разгрявка, преди да се появи Нейно величество Черната роза, обвита в шлейф от амбър и ванилия. Всички, благовеещи пред неустоимото й съвършенство, са опитали острите й бодли.

От Burberry също се присъединяват към честването на joie de vivre, т.е. на радостта от живота. Brit Sheer e още по-лек, по-жизнерадостен и... по-харизматичен от предшествениците си Red и Gold. За това са „виновни" ненатрапчивите, но елегантни нотки на юзу (вид японски лимон), облагородени с листа на ананас и грозде. Но ярката индивидуалност на уханието е «заключена» в сърцето - божур, цвят на праскова и сладък грах с намек за зелена ябълка. Брилянтна изтънченост струи и от Gold Touch на MaxMara. Усещането за златно докосване идва от пленяващи ориенталски (бергамот, розов пипер, жасмин) и дървесни нотки. Последните предизвикват ассоциация с миризмата на току-що подострен молив. Същият, с който дизайнерите скицират поредната колекция. Elle на YSL е за съвременното градско момиче - женствено, но и с малка доза мъжка твърдост. Ако искате да ви открият само по ароматната диря, заложете на дръзките нотки на личи, деликатните на божур и искрящите на розови боровинки.

Първата стъпка към брака е Beautiful Love на Estee Lauder. Вариацията на оригинала е с още по-кадифено звучене. Зелената нотка е по-слабо застъпена за сметка на наситения оттенък на фрезия, тиаре, тубероза, жасмин и ирис. Задачата им е да накарат сърцето да затупти по-силно. В благородната мисия ги подкрепят карамфил и черна виолетка, „гарнирани" със сочен акорд на бита сметана. Явно от марката добре са усвоили аксиомата, че любовта на мъжа минава през стомаха.

Мъжките аромати дават заявка за по-сериозна връзка, която някой ден може да завърши пред олтара. Лаконичното Mаn в името на последния аромат на Jil Sander не бива да ви подвежда. Адресиран е към съвременните 30-45-годишни естети. Освен че проявяват изтънчен вкус към нотките на бергамот, лавандула, виолетка и руска кожа (!?), разбират и от жени. Aigner Man2 e уникален сам по себе си и се тълкува като полагане в рицарско звание. Нотките на лимон и тютюн, подсилени с билков акцент (анасон и пелин) и обвити от магична канела, откровено декларират ярка мъжественост - автентична, зряла, неустоима. Въпреки засиленото си присъствие, цитрусите в мъжките аромати са доста нетрайни. Но не и бергамота от брега на Йонийско море с мириса на почвата и уханията, донесени от ветровете. Благодарение на него унисекс-ароматът Ferre Bergamotto Marino придава не само сила и бодрост, но и спокойствие. И разкрепостява с нотките на момина сълза и жасмин.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР