пич, къде ти е пудрата?

Външността при мъжете не била най-главното. Вятър и мъгла!

Свобoда Сидерова 08 April 2009

Въпреки че ние, жените, издигнахме лозунга, сме готови да си затворим очите само пред добре изглеждащите, че не притежават магнетизма на зеленоокия Клайв Оуен. Рано или късно мъжете също стават на 40. И изведнъж ги връхлита прозрението, че трябва нещо да променят. По-добрият вариант от колата или жената е козметиката. Защото (нека бъдем честни) истината е, че и те, като нас, искат да се харесат на срещуположния пол. В играта са разрешени всякакви средства, включително бронзираща пудра, гел за любовни дръжки или масажно олио с люти чушки. Бър-р-р.

Нищо розово

Докъде могат да стигнат мъжете в желанието си да се превърнат в Мъжа на мечтите ни? Автобронзант? Допуска се. Скраб за лице? Също е поносимо. Но молив за очи и черен лак в стил Йън МакГрегър? Или, не дай Боже, пудра? Забравете. Да, гримираният мачо много-много не се долюбва, въпреки че в това няма нищо неестествено. В природата например самците обикновено са по-пъстри от самките. От Guerlain обаче се наеха да разчупят стереотипа и нагазиха в дълбоки води. На българския пазар е първата мъжка бронзираща пудра Terracotta Men. Тя е, как да кажем, феноменален успех за онези, които ценят здравословния ултра натурален матиращ тен, но нямат време да се пекат на плажа или да играят голф. В конусовидната пудра се крие голяма "мъжка" четка, приличаща на четка за бръснене. Guerlain далеч не са първите. Jean Paul Gaultier отвори нова страница не само в мъжкия make up (линията му Tout Beau включва хидратиращ бронзер, очна линия, блясък за устни...), но и в мъжката парфюмерия. Дизайнерът е на мнение, че уханията не трябва да са традиционно мъжки, а и метросексуалността (вече с позатихващи функции) поставя въпросителна пред категорията. Дизайнът на новото му творение Fleur du Male (името се превежда от френски като "мъжко цвете", но е и препратка към книгата на Бодлер "Цветя на злото") е необикновен - прочутият торс е решен изцяло в бяло. "Рецептурата" също е нетипична. Вместо обичайните дървесни и папратови нотки са използвани на бял портокалов цвят. Какво пък, време е да дадем свобода на мъжкия дух, естествено заимствана от дамите.

Козметика от мъже за мъже

Само на един мъж може да му хрумне да нарече нещата с истинските им имена. Ако сте махмурлия след нощния запой, трябва ви сутрешен SOS гел със съживяващ ефект. Действието на шамара (за това, че не сте се прибрали) и щипането на афтършейва ще избегнете с балсама за след бръснене "Застраховка пожар". Ако бръчките прорязват грозно лицето ви, моливът "Силиконова долина" ще ги запълни. Искате масажът никога да не свършва. Масажното олио с люти чушки освен че възбужда, гарантира и бум на бебета. 42-годишният французин Филип Дюмон знае какво биха харесали себеподобните му - бърз резултат и "тайни" средства за постигането му. Освен провокационните названия, създателят на козметиката за мъже Nickel (на френски жаргон името означава да си чист и да се чувстваш добре) измисля опаковки, напомнящи пожарогасител, туба за бензин и за лепило. Всеки продукт е създаден да удовлетвори конкретни нужди по време на спорт, пътуване, почивка... Без досадни програми, без ежедневни стъпки. В Nickel смятат, че най-добрият начин да убедят мъжа да използва козметика е, като му предоставят доказателства. Стягащият гел "Любовни дръжки" например стимулира разграждането на мазнините с повече от 170%. Съдържанието на активни съставки е по-голямо от дамската козметика. Количеството също - 75 мл вместо 50. За разлика от останалите фирми, от Nickel не се притесняват да кажат, че анти-ейдж продуктите им са със силикон или че сутрешният SOS гел съдържа алкохол.

Мъжката козметика не е от вчера, но такова търсене не е имало. Силният пол иска да е красив. И това е приятната новина. От Boss прогнозират, че след 10 години мъжът ще държи на лавицата в банята същото количество козметика като на дамата си.


Привилегията да си млад

Да, върви им на мъжете - наистина стареят по-бавно. Дали защото ежедневно се бръснат (твърди се, че рутинната операция масажира кожата), или хормоните им са повече? Има ли значение? Има нещо друго. Бръчките работят в полза на силната половина - някои мъже са като старото вино, с годините придобиват особен "вкус". Ако досега силният пол "подправяше" следите на времето със соса на мъжествеността и опита, вече някак си не върви. Поддържаният фейс е също толкова норма на поведение като бялата риза, да речем. От Lancome решиха да повдигнат "бойния дух" на мачовците. Новата им серия Lancome Men е предшествана от безпрецедентно изследване на 365 мъже от 20 до 69 години. Ето какво показват резултатите: бръчките се появяват до 40 години, след това се ускорява загубата на стегнатост, торбичките под очите прогресират от 20 до 69 години, размерът на порите се увеличава до 50 години, а петната изскачат до 60 години. Продуктите от серията - флуид и крем за очи срещу първи бръчки, лифтинг крем против бръчки и отпускане на кожата, хидратант за лице с микро-хранителни вещества, ексфолиант за микродермабразио... решават именно тези проблеми. Впечатлява и хай-тек дизайнът на опаковките, напомнящ кевлар (от него се правят бронираните жилетки). Източник на вдъхновение са високоскоростните състезателни коли. Внушението от марката е, че борбата с времето е същото предизвикателство като участието във Формула 1.

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР