Четири българки като... фаталните жени на XX век

Без тях 20 век нямаше да е същият. Те са неговата емблема, неговият вечно променящ се, неуловим женски дух.

29 March 2003

Снимка: Калин Руйчев, стайлинг Биляна Хинова

 
Без тях 20 век нямаше да е същият. Те са неговата емблема, неговият вечно променящ се, неуловим женски дух. И четирите са актриси, които зареждат екрана с невероятни дози еротика, създават мода само с начина, по който държат цигарата или накланят главата си. Те са развратници и девственици едновременно, ангели и чудовища, неземно красиви и съвсем обикновени, майки и любовници, победителки и жертви в любовта.

Марлене Дитрих - фаталната жена на 20 век

Мерилин Монро - русият ангел, който с едно движение на миглите променяше атмосферното налягане в Китай

Бриджит Бардо - еманацията на първичния грях

Мадона - един субпродукт от времето на високите технологии - последните години на този тъй интересен век.

Тези жени са продукт на грима, светлината, грижливо изработвания имидж на филмови звезди, продукт на целулоидната култура, на стайлинга на талантливи режисьори-любовници. Тези жени са до голяма степен една илюзия. Те са превърнати в богини, защото обществото има нужда от идоли. Но са една илюзия. Това е идеята, от която тръгна екипът на EVA и чиято реализация ви представяме.

Талантливата актриса Силвия Въргова изигра Мерилин Монро. Тя удивително лесно влезе в кожата на секс-символа на 20 век. Не случайно я наричат българската Мерилин Монро. Приликата обаче е не толкова физическа, колкото "флуидна" - Силвия Въргова разпръсква около себе си искрящ сексапил, обезоръжаваща ранимост и излъчване на жена, която пада и става, страда и се радва, но запазва несломима женственост.

Ернестина Шинова, актриса и съпруга на режисьора Андрей Слабаков, се напъха в сексапилния чорапогащник на Бриджит Бардо, нацупи устни и удивително заприлича на жената-дете от френското кино. И тук приликата е плод на илюзия, грим, осветление, но и на излъчването й на жена, която умее да се наслаждава на живота, да кокетничи, да играе на съблазнителка.

Актрисата Койна Русева имаше най-сложната задача - да постигне не просто прилика с жената-вамп Марлене Дитрих, но и да излъчва нейната мистична еротика, смесица от студенина, чудовищно безразличие и прелъстителност, плюс присъствие на силен, талантлив дух.

За ролята на Мадона избрахме Анета Тилева - момиче, което не познава театралната сцена. Приликата е външна, още повече, че Мадона има не просто едно или две лица, тя има хиляди лица, които се променят с времето и с развитието на дигиталната индустрия. Но е достатъчно да видите резултата, за да разберете до каква степен един образ е продукт на ясна идея, грижлив стайлинг, майсторски грим и фризура и на светлината, която запечатва магията.

 

 


ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР