Приказки за кралици и кафе за лека нощ

6 приказки за кралици разказа Lavazza в двореца Версай на премиерата на 16-ото издание на култовия си календар за 2008 г. “Тhe Most Majestik”.

Диана Шингарова 22 December 2007

По време на пищния прием съблазнителните кралици приканиха гостите да отпият глътка кафе и да станат участници в “Най-величественото еспресо преживяване”.

Франческа Лаваца е директор “Корпоративен имидж” за Lavazza Group - сияеща синеока жена, изпълнена с енергия. Пием кафе, похапваме ягоди в първокласния Grand Hotel InterContinental и си говорим за кафе, мода и фотография. Във въздуха се носи аромат на изисканост и класа.

Доброто кафе или календарът правят Lavazza номер1? Нашата цел е Lavazza, освен в Италия, да стане номер 1 в света. Календарът е върхът на айсберга. Освен превъзходна картина, посланието, което носи, ще определи позиционирането на продукта и марката през 2008 г.

Как се роди идеята? В сътрудничеството между нашия рекламен и маркетинг отдел и рекламната агенция Аrmando Testa. Календарът е оригинална фотографска интерпретация на идеята за лукс и разточителство. Всичко е поднесено леко и с намигване, с намек за ирония, чувственост и елегантност.

За това ли избрахте Версай? Версай отговаря абсолютно на концепцията ни. Монарсите са направили двора отворен, т.е. не е било необходимо да си със знатен произход, за да можеш да се разходиш из градините, да разгледаш двореца и да се слееш с вис-шето общество. Според Lavazza чувството за лукс и разкош не е задължително да бъде придобито по рождение, а е въпрос на избор. Нашето послание е, че всеки може да си позволи “кралска” почивка за кафе.

Имали сте възможност да се докоснете до големите в бизнеса, говоря за фотографи, модни дизайнери, стилисти... За Lavazza е работил Хелмут Нютън, който прави първия календар през 1993 г. и следващия за 1994 г. Работили сте и с фотографи като Елен фон Унверт, Давид Лашапел, Жан-Батист Мондино. Кой остави най-трайно впечатление у вас? Голяма част от хората, с които работя, вече познавам, но все пак ще откроя едно име – Ървин Олаф. Освен изключителните му качества като фотограф, аз го оценявам и като човек с невероятно търпение и качества за работа в екип. Всяка година научавам нови неща, защото всеки фотограф има различен подход към работата. Възможността да гледаш по различен начин е много интересна и много важна, затова тази година решихме да експериментираме.

Как се спряхте на фотографа Финли Маккей? За пръв път освен календар правим и телевизионна реклама. Маккей имаше визия и за двете. Допадна ни идеята му как да заснеме фотографиите и концепцията да ги направи в стил Ар нуво. Работата по календара отне почти година.

Защо Ар нуво? Ар нуво е предшественик на някои от модерните течения на 20 век. Има и друга прилика с нашата марка – идеята за изящен продукт, проектиран и създаден на индустриално ниво.

Връзката висша мода – еспресо – фотография? Еспресото и фотографията имат много общи черти - непосредственост, сила и усещане за енергия. В 16-ото издание на календара участват две известни имена в международната мода. Английската дизайнерка Вивиан Уестууд любезно предостави свои дрехи за снимките и вдъхнови нашия стилист Мориц Джъндж. Финалния щрих и блясък в облеклото на кралиците внесе Damiani с приказните накити с диаманти.

Семейството ли реши да станете директор на отдел “Корпоративен имидж” на Lavazza Group, или беше ваш избор? Наполовина. Вече работех в една рекламна агенция, когато баща ми каза да си помисля дали не е време да се захвана с това, с което се занимавам и днес.

Нещата, без които не можете? Двете ми деца и съпруга ми.

За какво мечтаете? Да напиша филмов сценарий. Вече имам идеи.

Нещо като филма “Шоколад”, но да се разказва за кафе? При всяко положение ще е нещо запомнящо се, щом носи етикета Lavazza.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР