Карла Бруни
Истинската красота е гола
Самоукият фотограф Мишел Комт, пред когото топмоделите обичат да се събличат, а звездите – да отварят душите си, представи изложба в галерия Camera Work в Берлин.
Снимка на голата президентша на Франция Карла Бруни-Саркози е част от изложбата на известния фотограф Мишел Комт, която беше представена в Берлин. През 2008 г. частен колекционер плаща за тази снимка 60 000 евро, или двадесет пъти над обявената на търг на „Кристис“ цена, само заради прибавената фамилия Саркози към името на топмодела. „Карла беше много интелигентна, лесно се работеше с нея“, спомня си фотографът. Той прави този кадър в началото на фотосесията петнадесет години по-рано. Изложбата съдържа над сто фотографии от тридесетгодишната кариера на швейцарския моден фотограф, по време на която пред обектива му застават не само най-известните топмодели, а също кино- и шоузвезди, артисти и спортисти. Помолен да даде дефиниция на женската красота, Комт отговаря: „Катрин Деньов. Когато я снимах на 57, тя беше толкова красива, колкото и на 20. София Лорен – една от най-възхитителните жени в света.“ И Джералдин Чаплин, добавя той, чийто портрет е част от изложбата. Фотографът се кълне, че за техните снимки не е използван ретуш или фотошоп. Неговата професионална мантра е: „Истинската красота е гола и идва винаги отвътре, разкриват я очите и личното излъчване.“ Затова той често е отказвал да снима холивудски знаменитости, които държат да имат пълен контрол върху фотографиите и обработката им.
В японската манекенка Аяко Йошида Мишел Комт се влюбва преди няколко години, когато я вижда да ходи с кожено яке под дъжда, и в същия момент вече знае, че ще се ожени за нея. „Няма нищо по-стимулиращо от това съпругата ми да се превърне и в муза“, споделя Комт. Изложбата в Берлин за първи път показа фотографии, направени по време на снимките на филма „The Girl from Nagasaki“, режисиран и продуциран от двамата. Модерна версия на операта „Мадам Бътерфлай“ на Пучини, филмът ще бъде пуснат в края на годината.
Истината е, че по професия 59-годишният Мишел Комт е артреставратор, а като фотограф е самоук. Вероятно по тази причина не го интересуват толкова техническите детайли и подробностите около композицията и чистата естетика. Вместо това той обича да запечатва „сърцето и душата“ на своите герои. Летящ старт на звездната му кариера дава Карл Лагерфелд, когато през 1979 г. му поръчва да снима кампания за модна къща Chloe. Работата му за списания като Vogue и Vanity Fair го отвежда първо в Париж, а после в Ню Йорк и Лос Анджелис. „Винаги съм живял на ръба“, казва Комт, който е наследил любовта към авантюрата и силните усещания от дядо си – един от първите авиатори.
Когато Мишел Комт не работи по някой от бляскавите си проекти, той се превръща във фоторепортер за „Червения кръст“ и снима напълно противоположната на модата реалност в Ирак, Афганистан, Босна, Камбоджа. А фондацията му се опитва да доставя вода на места по света, където тя е истинско богатство.
Самоукият фотограф Мишел Комт, пред когото топмоделите обичат да се събличат, а звездите – да отварят душите си, представи изложба в галерия Camera Work в Берлин.
Снимка на голата президентша на Франция Карла Бруни-Саркози е част от изложбата на известния фотограф Мишел Комт, която беше представена в Берлин. През 2008 г. частен колекционер плаща за тази снимка 60 000 евро, или двадесет пъти над обявената на търг на „Кристис“ цена, само заради прибавената фамилия Саркози към името на топмодела. „Карла беше много интелигентна, лесно се работеше с нея“, спомня си фотографът. Той прави този кадър в началото на фотосесията петнадесет години по-рано. Изложбата съдържа над сто фотографии от тридесетгодишната кариера на швейцарския моден фотограф, по време на която пред обектива му застават не само най-известните топмодели, а също кино- и шоузвезди, артисти и спортисти. Помолен да даде дефиниция на женската красота, Комт отговаря: „Катрин Деньов. Когато я снимах на 57, тя беше толкова красива, колкото и на 20. София Лорен – една от най-възхитителните жени в света.“ И Джералдин Чаплин, добавя той, чийто портрет е част от изложбата. Фотографът се кълне, че за техните снимки не е използван ретуш или фотошоп. Неговата професионална мантра е: „Истинската красота е гола и идва винаги отвътре, разкриват я очите и личното излъчване.“ Затова той често е отказвал да снима холивудски знаменитости, които държат да имат пълен контрол върху фотографиите и обработката им.
В японската манекенка Аяко Йошида Мишел Комт се влюбва преди няколко години, когато я вижда да ходи с кожено яке под дъжда, и в същия момент вече знае, че ще се ожени за нея. „Няма нищо по-стимулиращо от това съпругата ми да се превърне и в муза“, споделя Комт. Изложбата в Берлин за първи път показа фотографии, направени по време на снимките на филма „The Girl from Nagasaki“, режисиран и продуциран от двамата. Модерна версия на операта „Мадам Бътерфлай“ на Пучини, филмът ще бъде пуснат в края на годината.
Истината е, че по професия 59-годишният Мишел Комт е артреставратор, а като фотограф е самоук. Вероятно по тази причина не го интересуват толкова техническите детайли и подробностите около композицията и чистата естетика. Вместо това той обича да запечатва „сърцето и душата“ на своите герои. Летящ старт на звездната му кариера дава Карл Лагерфелд, когато през 1979 г. му поръчва да снима кампания за модна къща Chloe. Работата му за списания като Vogue и Vanity Fair го отвежда първо в Париж, а после в Ню Йорк и Лос Анджелис. „Винаги съм живял на ръба“, казва Комт, който е наследил любовта към авантюрата и силните усещания от дядо си – един от първите авиатори.
Когато Мишел Комт не работи по някой от бляскавите си проекти, той се превръща във фоторепортер за „Червения кръст“ и снима напълно противоположната на модата реалност в Ирак, Афганистан, Босна, Камбоджа. А фондацията му се опитва да доставя вода на места по света, където тя е истинско богатство.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
МОЖЕ ДА ВИ ХАРЕСА