Обичайните заподозрени
Новите „мъжки костюми” са далеч от образеца, който сме свикнали да наричаме класика
Кристина Симидчийска 03 January 2013
Miu Miu
Въпреки наличието на всички обичайни детайли – от тези в кройката до аксесоарите, новите „мъжки костюми” са далеч от образеца, който сме свикнали да наричаме класика.
Те не са за последователките на Марлене Дитрих и Катрин Хепбърн, а за очарователни момичета като Туиги, Бриджит Бардо и Мариан Фейтфул. При тях забавлението е равно на спонтанност и нищо не е толкова сериозно, че да не може да се подмине с нехайна усмивка – нито мъжете, нито костюмите им.
И вместо да се крият от безобразията зад гърбовете на половинките си, те нахално се намъкват в саката им – префасонирани по техен вкус и вдъхновени от етикета на кръстосващите Лондон рокендрол звезди от 60-те и 70-те. Така двуредните блейзъри и тесни панталони, хипнотизиращи погледа с психеделични оранжеви и виолетови принтове, се оказаха в основата на модната декларация на Prada за зимния сезон. А както знаем, създателката й Миуча не върви в строй с колегите си - тя винаги е крачка напред. Силно въздействаща е и колекцията й за Miu Miu, в която уж всичко е на мястото си – и вратовръзките, и жилетките, и вталените сака, но всъщност нищо не е каквото изглежда благодарение на умело смесените ретро щампи, наситени цветове, бродерии и огромни черни кристали. В опита си да я конкурират Aquilano.Rimondi добавиха към принтовете меко кадифе и двойна порция женственост, а в идеите на Versus роклята зае мястото на панталона в костюма. Emilio Pucci и Balmain замениха принта с бродерия, без да губят и частица от хапливия си вкус, а при Stella McCartney главната роля остана за цвета, работещ в полза на уж познатия силует.