Модна експозиция

Не за първи път изкуството излиза от изложбените зали, за да се разходи по модния подиум

Кристина Симидчийска 16 January 2012

Prada и Mondrian

Не за първи път изкуството излиза от изложбените зали, за да се разходи по модния подиум. Този сезон вдъхновенията са повече от ясни и не бихме се учудили, ако експозицията продължи и след края на февруари.

Наградата за най-ярък художествен цитат безусловно печели Миуча Прада: семплите на вид рокли със силует от 60-те трудно остават незабелязани благодарение на цветните блокове, разделени с черни линии – съвсем като в добре познатите графични творби на Мондриан. Последният е вдъхновение и за черно-белите аксесоари на Balenciaga, чудесно допълващи флоралните щампи и асиметрични силуети (елегантен реверанс към историята на марката и нейния създател).
В модната галерия за модерно изкуство намира място и руският конструктивизъм от началото на ХХ век: „Нашите принтове отразяват едновременно и творбите на Родченко и Малевич, и начина, по който са изглеждали студентите, шестващи из улиците на Париж през августовските дни на 68-а“, коментират дизайнерите на Peter Pilotto Кристофър де Вос и Питър Пилото. Действително вниманието в колекцията им е насочено изключително към щампите в монохромна гама, чрез които двамата умело моделират силуета и обема на моделите си.
На крачка след тях с доза театрален романтизъм пристъпват моделите на Dries Van Noten – наситен от вдъхновения колаж, миксиращ ранните образи на Дейвид Бауи и психеделичните лица на Грейс Джоунс, сценичните превъплъщения на Вацлав Нижински и наситените цветове на художника Сай Туомбли. Не едновременно, разбира се, но достатъчно обмислено и с неочаквано женствен резултат.
Точките пък може и да се гордеят с триумфалното си завръщане сред водещите трендове за сезона, но отдавна са сериозен обект на изследване за японската художничка Яои Кусама. Нейната обсесия към графичния принт е почти буквално пренесена в колекцията на David Koma и стои забележително добре върху гладките материи на моделите с изчистен силует. Също толкова добре се вписват и произведенията от 60-те на италианския артист Лусио Фонтана в колекцията на Alexander Wang – разрезите върху фината сияеща коприна обезоръжават с деликатен сексапил и правят излишна намесата на всякакви аксесоари.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР