За океана с любов, от Kånken Art

Лилия Или_Ева 08 June 2021

През 1968 г. шведската компания Fjällräven създава раниците Kånken с грижа да предотвратят болките в гърба на учениците. Удобството и хубавият им дизайн ги правят любими и на деца, и на родители не само в скандинавската страна, но и в цял свят. През 2019 г. идеята е надградена с лимитирана колекция раници и аксесоари Kånken Art. Върху дизайна им, вдъхновен от връзката ни с природата и околната среда, работят различни шведски художници. Колекцията Kånken Art за 2021 г. е създадена от Лин Фриц и предстои да бъде лансирана на 8 юни, Световния ден на океана.

Лин Фриц

е шведска илюстраторка, която от години живее в Лондон, а благородната идея на двете линии по неин проект Ocean Surface и Ocean Deep е да привлече общественото внимание върху проблема с пластмасата в световния океан. Лин използва изрязани пластмасови парчета като модели. Линията Ocean Surface показва замърсяването на океана от птичи поглед, а Ocean Deep – от гледна точка на неговите обитатели. „С компанията Fjällräven споделяме обща ценност – споделя дизайнерката на Kånken Art 2021, - смятаме, че нашето бъдеще и бъдещето на природата са в пряка зависимост. Затова трябва да се погрижим за нея и да ценим това, което имаме, преди да естанало твърде късно.“

Световният океан

Според обезпокояващи проучвания при сегашния темп на замърсяването му до 2050 г. в него ще има повече пластмаса, отколкото риби. А нека припомним, че световният океан заема около 71% от повърхността на Земята, произвежда над половината кислород, който дишаме, приютява над милион видове животни и още повече растения, съдържа огромно количество минерални и биологични ресурси, играе ролята на основен източник на протеин за повече от милиард души по света, осигурява работна заетост на около 40 милиона и играе ключова роля за регулирането на климата.

Целта на Kånken Art за 2021 г. е не само да информира за замърсяването, но и да вдъхнови промяна. Към всеки продукт от колекцията, купен от уебсайта на Fjällräven или от магазините, до изчерпване на количествата, има безплатна чанта за събиране на отпадъци. Процент от продажбите ще бъде в подкрепа на организациите Leave no Trace и The 2 Minute Foundation, които работят за информирането и обучението на хората за намаляване, правилно боравене и почистване на пластмасови отпадъци.

Центърът за природна етика Leave No Trace е американска организация с нестопанска цел, работеща за защитата на околната среда и представяща съвременни изследвания, възможности за образование и инициативи за мотивиране на повече хора да уважават природата, независимо дали са сред нея или в градска среда. Изпълнителната му директорка Дана Уатс обяснява: „От нас зависи да предприемаме по-съзнателни решения за намаляване на пластмасите за еднократна употреба в нашето ежедневие. Fjällrävenе на първа линия е сред брандовете, с които работим заради общата ни страст към природата и защото ни помага да вдъхновим обществото за опазването на естествените области, за укрепване на нашата доброволческа мрежа и за подобряване на образователните усилия на Leave No Trace. Заедно достигаме до повече природни ентусиасти и продължаваме да защитаваме упорито нашите природни ресурси."

Фондацията 2 Minute е британска благотворителна организация, посветена на ежедневното двеминутно почистване на планетата. Нейни инициативи са #2minutebeachclean, # 2minutelitterpick и # 2minutestreetclean. Изпълнителният й директор Ники Грийн вярва, че в околната среда може да се постигне голяма промяна с лесни, постижими действия. „Най-голямото предизвикателство пред нас – споделя той, - е да спрем навлизането в океана на тоновете пластмаса, изхвърляни по плажовете всеки ден, да потърсим отговорност от корпорациите и организациите, които допринасят за това и те да променят работата си за постигане на по-чист и по-зелен свят. Трябва да осъзнаем и собственото си участие в замърсяването. Всяка пластмасова бутилка, хвърлена от кола или оставена на улицата, може да намери пътя си към морето надолу по канализацията. А всички реки и потоци водят до океана. 2 Minute Foundation и Fjällräven се обединяват в целта да защитят природата и да вдъхновят хората да прекарат повече време навън. С подкрепата на бранда пуснахме пилотната мрежа Guardian Angel и сме в готовност за регионалното лансиране на проекта."

Колекцията Kånken Art за 2021 на Fjällräven насърчава всички да прекарат две или повече минути, събирайки отпадъци навън. Всеки може да споделя снимки колко отпадъци е събрал в Instagram и ще бъде представен във fjallraven.com. Добавяйте към постовете си @kankenofficial и #IRespectNature.

След като 80% от пластмасата в океаните идва от сушата, перфектната начална точка е да започнем от обкръжаващата ни среда, насърчават от шведската компания и призовават да работим за чистотата на околната среда заедно, отстранявайки по едно парче пластмаса всеки ден.

Моделите на Kånken Art са изработени от плата G-1000 HeavyDuty Ecoна Fjällräven, съчетаващ рециклиран полиестер и органичен памук. Всички продукти са част от инициативата Arctic Fox.

Компанията Fjällräven се ангажира да елиминира пластмасите за еднократна употреба в своите процеси и е подписала споразумение с Plastic Impact Alliance.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР