В очакване на Dibla Design Awards

Хасегава Аой, Кристиян Дуйкарт и Иво Димитров, част от престижното жури на наградите Dibla Design Awards, споделят своите виждания за съвременния дизайн и перспективите му за развитие

25 септември 2018

Снимка: Dibla

Националното съревнование за интериорен дизайн Dibla Design Awards 2018, организирано за трета поредна година от платформата „Дибла“, е вече в разгара си и само два месеца остават до церемонията по награждаването, която ще се проведе на 21 ноември 2018 г. в Sofia Event Center. Стандартната регистрация за участие в конкурса е с краен срок 30 септември, а късната – до 10 октомври. Участието в съревнование от нивото и мащаба на Dibla Design Awards допринася за професионалното развитие и разпознаваемост на включилите се. „Дибла“ очаква кандидатурите.

За високото ниво на конкурса и тази година ще гарантира международно жури, съставено от 16 опитни експерти, които ще оценяват постъпилите за участие проекти. Трима от тях дават ценни насоки към кандидатите.

Хасегава Аой за втора година е част от журито. Екипът на „Дибла“ високо цени опита й като ръководител на магистърската програма за интериорен дизайн в Академия „Домус“, Италия, както и многобройните й интериорни решения, съчетаващи изкусно познанията й за светлинна композиция и комбиниране на различни материали.

Като част от журито коя категория намирате за най-предизвикателна? А коя – за най-перспективна и защо?

За мен най-предизвикателната категория е жилищният интериор, тъй като в общия случай той е по-класически и по-малко новаторски. В същото време жилищните проекти могат да бъдат и доста радикални и напредничави, стига проектантът да прояви различен подход и да анализира поведението и потребностите на клиентите си.

Колкото до най-перспективната категория, в миналогодишното издание на съревнованието забелязах интересни и оригинални изпълнения на офисни пространства. Работната среда драстично се променя в глобален план и именно тази категория може много точно да отрази новостите.


Кристиян Дуйкарт е президент на FESPA и управляващ директор и основател на Retail Communicators, специалист по визуални съобщения, работещ с редица прочути световни марки. Главен изпълнителен директор и съсобственик е на две от най-големите компании за външен печат в Белгия.

Какви перспективи дава интериорът за развитието на съвременната графика и печат?

Живеем в свят на персонализиране, в който хората искат да се чувстват различни, личното преживяване на клиента е от ключово значение в съревнованието между физическите и електронните магазини. Интериорният дизайн добавя стойност към печата, а в замяна печатът предлага неограничени технически и оригинални решения.

Иво Димитров е идеен автор на някои от най-успешните и популярни проекти и начинания на платформата „Дибла“. За оригиналните идеи и решения му помага и арсеналът от разнообразни знания, придобити от опита му като консултант и посредник във взаимодействието между административни, културни и делови организации и институции (включително в мебелния бранш) в България и Китай.

Вие сте част от платформата "Дибла" от самото й зараждане – какво смятате, че наложи появата на формата Dibla Design Awards?

Още от самото начало амбицията ни беше да подпомагаме дизайнерската професия, да откриваме нови хоризонти пред добрите специалисти в нея и по този начин да правим бранша истински професионален, а средата, в която всички живеем, работим и почиваме – по-приятна и удобна. С Наградите ние показваме равнището на дизайна, отдаваме заслуженото на някои от най-забележителните творци в бранша, стремим се да даваме стимул на всички колеги да работят професионално, с ентусиазъм и самочувствие.

Повече информация на „Дибла“

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР