Тялото: 3 добри приятели

Елка Влаховска 18 май 2018

Кои храни е добре да включим в менюто си, за да се чувстваме красиви, спокойни и енергични:

Вишна

Вишната е много повече от украса за коктейли или плънка за плодов пай. Този плод съдържа голямо количество флавоноиди, които правят чудеса с имунната система и блокират свободните радикали, ускоряващи стареенето на клетките. Освен това вишната притежава леко слабително действие, подобрява състоянието на кожата и стабилизира работата на сърцето.

Как да консумирате? От юни до август купувайте пресни вишни от пазара, а през останалото време на годината – замразени, сушени или консервирани. Ако пасирате замразени вишни и добавите нискомаслено прясно мляко – ето ви чудесен нискокалоричен десерт за деня. От сушените вишни можете да направите запарка, да добавите лъжичка мед и ще получите идеалния витаминен коктейл.

Кафяв ориз

Кафявият ориз съдържа в люспата си витамин В1 (тиамин), който стабилизира нервната система. А сложните въглехидрати в състава му запълват нуждите от захар. Той е ценен и с това, че в него има осем незаменими аминокиселини, които поддържат тонуса на мускулите. И накрая, кафявият ориз не съдържа глутен - растителен белтък, който често предизвиква алергии.

Как да го консумирате? За да съхраните полезните му свойства, залейте го с гореща вода и го оставете да постои около половин час, след това варете около 25 минути.

Нар

Прекрасен антиоксидант, който съдържа витамини В1, В2, Р, С, дъбилни вещества и полифеноли, които превръщат „лошия” холестерол в „добър”. Сокът от нар вдига стойностите на хемоглобина и възстановява имунитета след простудни заболявания.

Как да консумирате? След хранене изпивайте по 150 мл сок от нар, наполовина разреден с вода. Разреждането е препоръчително, защото плодът съдържа киселина, която може да наруши емайла на зъбите или да предизвика стомашни болки.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР