Ретро композирани влакове

Можете да си поръчате пътуване с ретро локомотиви и вагони – за парти, специално събитие или дори за сватба – по почти всички железопътни маршрути в страната

Ирина Иванова 08 December 2017

Снимка: БДЖ

През 2018 г. се навършват 130 години от учредяването на Българските държавни железници и отправяйки се по този повод по следите на изминалото време, откриваме, че железниците ни съвсем не са били това, което са. По обясними причини трейнспотингът (хората, които практикуват чудатото хоби trainspotting, характерно за Великобритания, изпитват страстен интерес към влаковете, локомотивите, вагоните, познават различните модели, разписанията и т.н.) не е особено развит в България. Следващите факти обаче със сигурност ще ви накарат, ако не да се заинтересувате от модели локомотиви, то поне да пожелаете отново да се качите на влак. И то не просто за да стигнете от точка А до точка Б, а за да преживеете приказката на дългото пътуване, със сменящите се като на филмова лента пейзажи през прозореца ви, с романтичното изсвирване на локомотива и облаците гъста пара, които го обгръщат. Защото БДЖ, освен традиционните транспортни услуги, предлага и истински туристически приключения – ретро очарователни и много изискани атракционни пътувания.

Можете да си поръчате пътуване с ретро локомотиви и вагони – за парти, специално събитие или дори за сватба – по почти всички железопътни маршрути в страната, като цената се договаря индивидуално в зависимост от параметрите на пътуването. Чуждестранните туристи плащат едноседмични пакети на цени от няколко хиляди евро, които са без аналог за туристическо преживяване в България. Периодично, най-вече на големи празници, националният железопътен превозвач организира подобни пътувания на достъпни за всички цени. Повече информация – на www.bdz.bg, а ЕVA ви споделя своите 3 причини да мечтае за едно такова пътуване.

Пътуване във времето

В портфолиото на БДЖ са запазени и се експлоатират няколко уникални парни локомотива, всичките на възраст около и над 70 години. На един от тях – най-мощният в Европа – в продължение на три години като огняр работил самият Никола Вапцаров. Друг пък развива максимална скорост от 120 км/ч – влак стрела за времето си. Трети е истински ексклузивен модел, тъй като в момента от същата серия в целия свят в движение е само още един екземпляр, намиращ се в Люксембург.

Истински разкош

Можем да си изберем пътуване с луксозните вагони от композициите на царския влак „Корона Експрес“, както и на правителствения влак „Витоша Експрес“. Трите вагон-салона на „Корона Експрес“, създадени през 30-те години на миналия век за цар Борис III и за царското семейство, са с напълно запазено автентично обзавеждане и разполагат с апартамент, приемен салон, спална кабина и баня, като се различават само по цвета на килимите. Във всеки от тях могат да отседнат до 10 души. Облицовката е от красив махагон, а мебелите са изящно тапицирани. Запазени са и сервизи за кафе и чай с царския монограм. Във „Витоша Експрес“ – влакът на Тодор Живков – нещата са доста по-модерни и вагоните, датиращи от 1975 г., разполагат с климатик, телефон, аудио-видеотехника, собствено електрозахранване, модерен 36-местен вагон ресторант, превъзходно оборудвана кухня и отделение за превоз на автомобили.

Като в уестърните

Приключението дори с редовата теснолинейка от Септември до Добринище е неописуемо, а с ретро теснолинейката по същата линия е просто фантастично и наистина носи в себе си духа на старите уестърн филми. Ще преминете – със скорост около 25 км/ч и за около 5 часа, какъв разкош! – през изумителните пейзажи на три планини – Рила, Пирин и Родопите. По трасето на очарователната теснолинейка има 35 тунела, 12 гари и няколко красиви моста, между които и най-високата гара у нас – Аврамово – с надморска височина 1267 м. Спускането след тази гара става по живописната долина на високопланинската река Дръщеница – приток на Черна Места.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР