Колин Фарел: момчето порасна
Ирландецът и Никол Кидман са звездите в най-сензационния филм на фестивала в Кан - "The Killing of a Sacred Deer"
Нели Карагьозова, специално за EVA от Кан 23 May 2017
Никол Кидман и Колин Фарел на червения килим в Кан
2017 се очертава като годината на горещия ирландец Колин Фарел, съблазнителят на Холивуд през последните 12 години. Почитателките му тук са окупирали Кроазет и го очакват да пристигне за пресконференцията на "The Killing of a Sacred Deer". Аз, разбира се, не правя изключение. Пристигат режисьорът на филма Йоргос Лантимос, Никол Кидман, идват и останалите актьори в главните роли, но Фарел го няма… Фенките му са разочаровани. Негови снимки, приготвени за автограф, заливат булеварда.
В крайна сметка, изтръпнали от очакване, доживяваме заветния момент: по червения килим минават създателите и актьорите във филма. Първа, разбира се, е дивата Никол Кидман, абсолютната кралица на фестивала в Кан с участието си в цели 4 филма, два от които са в конкурсната програма. Само преди 24 часа Кидман мина по най-известните стълби в света, за да представи другия си филм "How to Talk to Girls at Parties".
Малко след Кидман и Ърбан най-накрая от лимузината слиза Фарел. Леко е скован, но изглежда блестящо в смокинг. Усмихва се и раздава 4-5 автографа на крещящата тълпа. Някак забързано се отправя към стълбите, където вече го чака Кидман. “А, ето го и Фарел!”, възкликва Никол, докато дава телевизионно интервю и се обръща към него. В скандалния филм на Лантимос Фарел и Кидман играят съпрузи. Филмът е психологически трилър-хорър, в графата на онова авторско тежко кино, което трябва да гледате само ако сте в подходящо настроение. Иначе не е за препоръчване, без да се правя на кинокритик. Работата е там, че екранният дует е блестящ: според вездесъщите в Кан издания Variety и the Hollywood reporter Фарел и Кидман са на ниво “Оскар”, като създават образи с многопластова изразност. Неслучайно филмът е сред трите най-спрягани за Златната палма – голямото отличие на феста в Кан. Основният му конкурент е "Happy End" на любимеца на френската Ривиера, австрийския режисьор Майкъл Ханеке.
Кидман искрено споделя на пресконференцията, че "The Killing of a Sacred Deer" не е филм, който би показала на децата си. Какво съвпадение, и аз също! Но някак си съм й благодарна, защото е автентична и неподправена. Прожекцията за медиите предизвиква фурор, както се и очаква тук: половината от публиката ръкопляска бурно, другата половина…буквално освирква филма. Отдавна не съм виждала такива бурни реакции сред продуценти и журналисти. Но в неделя ще разберем какво мисли журито, начело с великия Педро Алмодовар, който в Кан е пъстър като папагал, Появява се със спортни аутфити на фотосесиите и флиртува с пресата, създавайки илюзорното, но толкова приятно усещане, че е като нас.