Във форма за пролетта

Кой каза, че отслабването не било вкусно? Предлагаме ви три гурме рецепти за намаляване на талията без глад

Александра Рамирез 05 април 2017

Нашият вариант на Купата на Буда

Снимка: Александра Рамирез

Пролетта ни дава ударна доза свежа енергия, заредена с много слънце и неизбежен, за щастие, скок в настроението. Метаболизмът напомня, че е време да разчистим натрупаните токсини и онези излишни 2-3 см в талията, които пазим още от Коледа. Рецептите, които препоръчваме, не са сред най-често срещаните у нас, но биха могли да разнообразят режима на хранене по ползотворен за тялото и ума начин. Препоръчително е да намалите консумацията на алкохол, без съвсем да го изключвате.

Купата на Буда

Подходяща е за вегетарианци и вегани, тъй като изключва месни и рибни продукти и млечни производни, но те могат да се добавят отделно, обогатявайки още повече хранителните качества на ястието. В рецептата влизат зеленчуци и зърнени култури, красиво аранжирани в цветен ансамбъл като храна за сетивата ни. Спрямо сезона и локацията ни можем да я направим с абсолютно всичко! Купата на Буда ни дава свободата да балансираме готвени и сурови продукти в едно като на дъното се поставя сварен ориз или нахут, но може и с боб и други варива. Около него се нареждат нарязани сурови, печени или сварени зеленчуци като моркови, репички, гъби, домати, тиквички, лук. Украсява се с цели листа босилек или бейби спанак. Овкусява се със зехтин, лимон, сол и пипер.

EVA си сготви будистка купа със свежа маруля и спанак, допълнени от 4 репички, 1 морков и половин домат. Преди да наредите салатата сложете сварения ориз в центъра на купата и го поръсете с печен сусам. Сотирайте гъбите в малко зехтин и смесете с накълцан магданоз. Залейте с дресинг от зехтин, лимонов сок и щипка сол.

Салата „Ница“

Кухнята нуво нисоаз съчетава в себе си традиционни вкусове от Южна Франция и Италия и тази салата притежава всички полезни хранителни съставки. Наричат я салата Нисоаз, иначе казано – в стила на Ница.

Основните й компоненти са маслините, доматите, твърдо сварените яйца, марулята и аншоата като освен тях се добавят още съставки, в зависимост от региона и личните предпочитания тъй като тя съществува в много вариации. По желание се добавя бланширан зелен фасул, целина, чушка, краставица, босилек, риба тон и дори варени картофи. Овкусяването на провансалската кухня почти винаги включва чесън, с който се натрива купата и първи се нареждат листата маруля, а след това и останалите съставки. Добавя се нарязан червен салатен лук или шалот и се залива с дресинг от зехтин, лимонов сок или оцет, сол и черен пипер и дижонска горчица по желание.

Паеля

В слънчева Испания паелята е сред най-хранителните и богати на полезни вещества ястия, която позволява да променим съставките според вкуса ни.

Основните продукти за паелята са специалният по-твърд и къс ориз, месото и морските дарове. Задължително се готви с чесън, лук и шафран. Приготвя се първо бульонът – от пиле и заек, но може и само едното като след това течността се изсипва в тава, а месото се обезкостява. Добавят се шафранът, оризът и зеленчуците, които най-често са зелен фасул, домати, артишок или грах. В горещ тиган се запържват чесънът и лукът и към тях се добавят морските дарове – скариди, сепия или октопод и месото от заека и пилето, като се пържат до златисто преди да се сложат в тавата. Ако включвате миди в рецептата първо ги сварете отделно преди да ги добавите накрая към ястието. Понякога се слагат и колбаси като салчичон, чоризо, фует, хамон серано или иберико. Поръсва се със сол, червен и черен пипер и розмарин. Поднася се лимонови резенчета и кълцан магданоз.

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР