Как да не се удавим в морето от храна и шампанско

Няколко правила за „светлия“ от преяждане и препиване период, извадени от архива на EVA

eva.bg 24 декември 2016

Както казва сър Уинстън Чърчил, „денят без шампанско е изживян напразно“. Някои известни модели следват правилото цяла година. На други подобен начин на живот се струва декадентски. Но в периода на коледните и новогодишни празници всички ние, искаме или не, прелитаме от един купон на друг. В „светлия“ от преяждане и препиване период се опитваме да реанимираме след безумието, да запазим здравето си и да не върнем отвоюваните с упорити тренировки и жестока диета килограми. Ако сте от хората, които са в състояние да се откажат от всичко, с изключение на вкусните изкушения, то в изобилието от хайвер от моруна, петифури с шоколадов крем и реката коктейли с мартини ще ви помогне да оживеете единствено самодисциплината

Разбира се, не става дума да пиете единствено минерална вода, замезвайки с нарязани на четвъртинки целина и моркови. Ако се придържате към някои прости правила, може да внесете яснота в гастрономичния хаос и да изглеждате блестящо в корсета на Вивиан Уестууд.

Правило първо

Никога не отивайте на купона гладни. Иначе със сигурност няма да дадете път на келнера и ще ометете подноса със сандвичи с пастет от гъши дроб. По-добре постъпете като известната актриса и бивш модел Лиз Хърли - запасете се за целия празничен сезон със зеленчукова супа. Ето и рецептата на любимата й супа от кресон:

Задушете в малко бульон нарязан кромид лук и картофи, добавете още бульон, варете 10 минути. Добавете в тенджерата 1-2 шепи накълцан кресон (вид зелена салата). След няколко минути свалете съда от огъня и веднага изстудете на водна баня с кубчета лед или в хладилника, за да запазите цвета. После разбийте супата с миксер, докато стане на пюре.

Само една чашка от супата, консумирана час преди купона, ще ви спаси от пристъп на наркотичен глад и излишни калории. Ако събитието е веднага след работа, изяжте 2 ябълки или изпийте чаша айран от нискомаслено мляко.

Правило второ

Не прекалявайте с диетата. Диетолозите твърдят, че перфекционизмът е вреден за диетите. Ако в пристъп на умопомрачение изядете нещо, което не трябва, не мислете, че всичко сте изпортили. Не се самонаказвайте и не се впускайте в другата крайност - да овършеете цяла кутия бонбони например. „Простете“ си прегрешението и продължавайте да спазвате избраната диета. Празниците са време да поддържате теглото, а не да губите килограми.

По време на купона се постарайте да си намерите място и за малко да седнете. Когато седите и разговаряте, няма как да мислите какво и колко консумирате. Още преди купона сключете договор със самите себе си - „ще ям само сандвичи или ще пия само бяло вино“ например. Това дава усещането, че всичко е под контрол. Никога не се наяждайте до насита, това не е последният купон в живота ви. И не се опитвайте да пъхнете в чантата си незабелязано от околните така харесалите ви се тарталетки с мус от раци. Най-малкото не правете като Барбра Стрейзънд. Тя е известна с това, че на коктейлите обира, без да се стеснява, бананите и ябълките от масите и ги пъха в чантата с думите: "Ще свършат работа по-късно. Така или иначе ще ги изхвърлят". Даже не си го помисляйте. Ако за Барбра Стрейзънд това е абсолютно нормално, за вас не е. Затова по-добре се въздържайте.

Когато сте на гости на най-добрите си приятели, също не си струва да се чувствате задължени да изядете всичко в чинията. Ако нещо не ви хареса - не го яжте. За да не обидите домакините, кажете, че сте на диета.

Правило трето

Що се отнася до алкохола, не е зле, както при храната, да си разрешите колко чаши ви се полагат на едно събитие. Другият начин е да наблегнете на водата - колкото повече алкохол, толкова повече вода Идеалният вариант е след всяка чаша вино да изпивате чаша вода. На другия ден няма да ви мъчи махмурлук и кожата няма да е посивяла и уморена.

Във водовъртежа на купоните не забравяйте спорта. Припомнете си колко усилия ви е струвало да изглеждате стройни и секси, а само две седмици безделие са в състояние да сведат до нула резултата. Помолете треньора да състави за месеца особено интензивна програма. Така първо не губите форма, второ, усилените тренировки са най-добрият начин да изхвърлите от организма алкохолните токсини.

И накрая, спомнете си кое е най-важното на всеки купон, спомнете си за какво сте се събрали. Усмихвайте се, забавлявайте се, общувайте. Положителните емоции ще изместят на заден план яденето и напитките.

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР