Ефектът на пеперудата

Преди години Антоанета Дюнгелян създаде концептуалния моден проект Farenah Concept, който промени модния пазар у нас, а днес нейната страст е различна.

10 December 2014

Снимка: Александър Осенски

Антоанета ни посреща в слънчевия двор на семейната си къща, кацнала на хълм край Благоевград. Излъчва спокойствие и лекота, привични на хората, живеещи извън шума на големия град. Преди години Антоанета създаде концептуалния моден проект Farenah Concept, който промени модния пазар у нас, а днес нейната страст е различна.

Тя рисува – ярки платна с масло и блестящ брокатен прашец, които впоследствие съвсем естествено решава да пренесе върху фини копринени рокли и блузи. Така се ражда модната й марка Ahau, чиято първа колекция (пролет 2015) бе презентирана на Седмицата на модата в Париж. Именно там преди пет месеца отвори врати артистичното продължение на Farenah Concept.

Локацията на Rue de Saintonge 13 бе включена като шоурум в селекцията на сезонното издание Modem, препоръчващо горещите модни и артистични точки във френската столица.

Живея много леко. Не се задълбочавам в неща, които изискват да търсиш логика, рационалност, практичност. При мен всичко се плъзга по повърхността.“
„В нас е всичко“

Винаги има нещо вдъхновяващо в срещите с жени, осъзнали способността си да бъдат всичко, което пожелаят. И ние я имаме, но рядко й се доверяваме. Тя обаче успява: „Давам си сметка колко много неща съм направила през последните три години, колко много мога да кажа и да споделя. Непрекъснато се борим с навика, който ни държи в омагьосан кръг. Затова непрестанно трябва да се наблюдаваме и ако нещо ни пречи да бъдем щастливи, трябва да сме доволни, че сме го открили и да не се страхуваме да променяме – дори и с кардинални крачки.

В нас е всичко. Важно е на какво ще позволиш да доминира в теб. Да надскочиш правилата, условностите и очакванията на другите. Щом започнеш да изразяваш себе си, може да се сблъскаш с куп сътресения, но след това промените винаги си заслужават... Това е първото ниво на самопознанието. Следва вярата, че винаги има правилен път, по който всичко може да се случи по верния за теб начин. Ще го разпознаеш, като усетиш лекотата около себе си.“

Картините като преживяване

„Когато нарисувам една картина и накрая я погледна, изпитвам смесени чувства: еуфория, отказ, неудовлетворение, търсене... Всеки път настроенията са различни и чрез тях виждам нещата по различен начин.“ Картините са нейният нов начин за комуникация с хората. Някои от тях Антоанета рисува буквално „на един дъх“. Други усеща като „преход“ и може да отнемат и седмици.

Влага много символика: „За мен пеперудите са символ на свободата. Отъждествявам се с тази на моменти лекота във взимането на решения, в общуването, в начина на изразяване, в търсенето на промяна.“ Картините продължават живота си като принтове върху копринените блузи и рокли от първата колекция на модната й марка. Името й Ahau означава Слънце и идва от двайсетия печат от календара на маите (и съответно е рожден печат на Антоанета).

В Токио всичко е различно

Като собственик на концептуален магазин Тони често е официален гост на Седмиците на модата из цял свят. Изключителни пътувания, позволяващи й да срещне големите имена от затворения кръг на най-ухажваните от модния свят предприемачи. Миналата година в Банкок среща един от големите американски байери – Лоренцо (H Lorenzo), откривател на нишови брандове, обличащ звездите от Лос Анджелис. Той й казва: „Повярвай ми, ела в Токио. Там всичко е различно и е точно за теб.“

Розовата версия на Farenah Concept в Париж е смела стъпка: „Явно имам някаква резистентност към риска. Не се страхувам. Мога да заложа всичко на една карта, във всеки един момент. Това е излизане от материалността, не желая да бъда подвластна на каквато и да е рамка или норма.“ Българското участие в шоурума освен с Ahau Atelier е още чрез лимитираните порцеланови изделия на Мария Вълчева, геокодираните шалове на Йонко, бижутата на Николай Сърдъмов.
Тази година Тони за първи път посещава Седмицата на модата в Япония. Азиатските дизайнери отдавна са част от представяните във Farenah брандове, но Тони търси онези, които още не са се осмелили да направят крачката към пазара в Европа (скоро в магазина ще се предлага популярната в Япония марка Beautyful People). Винаги подбира имената интуитивно, а след като лично се увери в избора си чрез срещи с дизайнерите, взима решение да ги представя.

Красотата е... светлина

Макар да адмирира красивите предмети, самата тя не колекционира вещи, не изпитва сантимент към тях, нито чувство за притежание. „Човек се променя... Не мисля, че трябва да се привързваш към нещо. Просто трябва да можеш да си го позволяваш. И да знаеш, че купуваш нещо, носещо енергия, стойност, светлина. Следвайте красотата, там е светлината.“

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР